onsdag 4 februari 2009

Nytt liv


"Va vore bättre anledning att sparka nytt liv i bloggen än att ett nytt liv faktiskt kommit till världen?"

Ungefär så hade jag tänkt börja mitt första blogginlägg sedan den legat i träda i vad om måste ha varit iaf 2mån. Men så blev de alltså inte. Hade inte hunnit be om tillåtelse av de nyblivna föräldrarna att lägga ut någon bild på den nyfödde så jag valde att vänta tills jag frågat.

Sagt och gjort. Jag frågade idag då jag var å hälsade på och de sa att jag fick (eller ja, Pontus va de väl eg som okejade). ;) En av bilderna kommer från Pontus egen sida på deviantart och som han själv tyckte jag skulle gå in och hämta. (den här till höger) Den andra är bilden från mms'et han skickade när de just hade fått pojken.

Gå för övrigt gärna in och kolla på Pontus deviantart-sida. Han är riktigt duktig på att rita. Ni skulle ha sett den viking han gjorde på white boarden i ett av klassrummen på PTS. Den va nice. ;P

Här är mms-bilden.

Visst se han sjukt nöjd ut? =) Go kille de där. Han gjorde inte så mycket när jag hälsade på men de va ändå nice att få hålla i honom. Tänk. Va stort de ä att ett liv föds. Går som inte att omfamna det med tanken riktigt tyck ja.

Mor och far till barnet, som troligtvis ska heta Assar [coolt namn f.ö. =)], är Pontus och Frida Perstrand. Fina människor de där och dom kommer utan tvivel att vara suveräna föräldrar.

En dag kanske. ;P

Annars då? Förutom det stora att jag fick hälsa på hos Perstrands där jag fick hålla i det goa lilla knytet ;) och blev bjuden på supergod middag så ha de vari en rätt ordinär onsdag.
Innan den nämnda påhälsningen beställde jag lite kurslitteratur och pluggade en skvätt och efter så va ja på PTS-kväll på Pingstkyrkan där vi hade besök av Monica Wienerdahl (rättstavat?). En bra kvinna de där. =)

Mest nyssast av allt (va bara tvungen då ordet ploppade upp i huvet) innan jag satte mig för att skriva de här så satt jag på motionscykeln och cyklade till filmen "Happy feet". En go film med, bland annat, ett budskap om att ta hand om den värld vi lever i. Ett citat ur den filmen får faktiskt avsluta bloggandet för kvällen (natten !?!) innan jag lägger mig att sova.

[När man funderar på citatet kan man f.ö. ha vänner-Joey i åtanke. När han ska viga Chandler och Monica och ska ha ett tal du vet: "...take and recieve ... make and give..." Typ så. ;P - ja mena, översättningen bli ju så konsti om man tar och gör kärlek. ;)]

"And in the end, the love you take is equal to the love you make"

1 kommentar:

Ida sa...

nämen, sikken urgullig liten parvel! =) Hoppas att du förövrigt har det bra! :) Kram