lördag 23 oktober 2010

Eureka!

Efter ännu en dust så lyckades jag tillslut få det att funka. Ler Skönt att inte behöva ge upp. Är inge bra på de. Blinkar När jag redigerade html-koden för mallen på blogger såg jag inte html-koden till de två problem jag nämnde tidigare. När jag kollade på källkoden i Chrome (webbläsaren) såg jag den dock. Upptäckte dessutom i Chrome att problemkoden fanns inom html-taggarna för samma widget. Den av de premisserna följande tesen blev att det av någon anledning fanns dold kod i den widgeten varför jag chansade och tog bort den. Och det funkade! Ler Det var alltså lite kod i en widget som var gömd för mig när jag skulle redigera mallen i blogger. Suck…

Den bakgrund jag ville lägga in (och som är aktuell i skrivande stund) accepterades nog troligtvis inte pga filnamnet. Hade lite taggar för att ange storlek och så – ex: “bloggbakgrund [1600x1200][96dpi]” – för att lättare hålla koll på olika bakgrundsbilder. Detta gillades nog dock inte.

Jajja, så va de med det. Nu ska de snart bli sängen. Innan dess ska jag dock skriva ner lite av morgondagens predikan på datorn. En lapp med diverse anteckningar är ingen hit. Bättre att ha ett rejält utkast när man predikar. Ler

Ha de gott.

//Stephan