söndag 2 november 2008

Gammalt blogg - hemresan från Luleå

Som sagt, helgen har varit riktigt bra, men det var inte bara sjungningarna med de olika körerna som har varit roligt. Hemresan gav oss ett gott skratt den med!

Vet inte hur långt vi hade kommit men Svante blev less på den musik som strömmade ut genom högtalarna och visade det på ett ganska komiskt sätt vilket gjorde att vi skrattade hjärtligt åt situationen. Vid detta tillfälle höll jag i min hand en cd-case med en skiva jag döpt till "chark-hits" frambläddrad, en "ploj-skiva" jag totat ihop under den tid jag jobbade i charken på ica, så jag räckte fram den till svante och sa att han gärna fick byta till den. Det började med bröderna lagerståhls "ett stort och rysligt farligt troll" vilket spädde på den redan muntra stämningen och sen blev det samma bröders version av den gamla godingen "smoke on the water".
Visst, bröderna lagerståhl i all ära. Men vad som verkligen lättade upp stämningen var Britt-Erik med hans minst sagt originella tolkningar av klassiker såsom "imse vimse spindel", "gullefjun", "ekorrn satt i granen" och "elefanten på tråden".
Det började med lågmälda skratt men urartade snart till högljudda skrattanfall med, för en del (gäller undertecknad i allra högsta grad men, som det såg ut, även Richard och Jonas), andninsgssvårigheter som följd. Varpå chauffören, som då var Richard, blev tvingad att svänga av vägen in på en parkeringsficka för att få stiga ur bilen, kunna lugna ner sig och få luft! Jonas gick även han ut ur bilen men eftersom jag satt längst bak, bakom marlene, och inte tog mig ut fick jag hålla tillgodo med den luft som strömmade in i bilen från de öppna dörrarna.
Mest troligt var det kanske inte bara Britt-Eriks förtjänst att vi fick skratta så gott utan kanske fanns de lite trötthet med i ekvationen också tillsammans med... jaa... vi kan väl säga att det kan låta roligt när folk skrattar ibland... ;-) Ja tror att vi nog skrattade en hel del åt varandra där vi satt. =)

Har nog aldrig någonsin skrattat så mycke i en bil!

Även om det denna gång kanske inte bara var Britt-Eriks förtjänst att vi skrattade så gott går hans alster inte av för hackor och här följer en del länkar till några av dom, ni har kanske hört dem förut:

2taktare
Bamsesagan
Gullefjun
Imse vimse spindel

Inga kommentarer: