söndag 2 november 2008

Gammalt blogg - Lite om mig själv

Den 9dec 1982 såg en oansenlig krabat dagens ljus på BB i Lycksele. 54cm kort och 4280g lätt, naken och tandlös gavs krabaten i fråga namnet Stefan Raymond Ärlebrandt (började stava mitt namn med ph först i 7an på högstadiet) och fördes hem i famnen på sin mor till den vackra byn Långsjöby, i västerbottens inland, som sedermera skulle prägla den lilles liv med dess underbara atmosfär och sköna invånare.

Mullighet uttryckt i ett antal bilringar lät sig inte vänta utan infann sig ganska snabbt och utgjorde kanske en bra växt-grund för rätt va de var så hade "Stajke-stefan" växt om sina två äldre bröder i alla (fysiska) dimensioner - längd, bredd och... djup!

Pojken växte upp under Guds försyn (som väl var, för annars hade min resa i livet nog troligtvis slutat redan som 4åring då jag, med fyrhjulingen vi hade, i full fart körde i en splitterny saab900 som kom körandes på vägen, eller ja, den körde väl in i mig för att jag helt plötsligt fanns där den skulle köra) och tack vare hans nåd, en obeskrivligt bra familj, en vacker by med en hel hop sköna människor och en bunt med underbara vänner så "blev hä ju männisch" av mig också! =)

Nåja, för att göra en lång historia kort så sitter jag nu här, i anno domini 2007, framför datorn, har ändrat stavningen på mitt namn till Stephan sen lite mer än 10år tillbaka och utvecklat en hel massa olika roliga intressen som nog kommer att prägla denna min första blogg på olika sätt.

Hade bra go vänner och Gud Välsigne Er!

Inga kommentarer: