söndag 16 november 2008

What goes up must come down?!?

MoDo befann sig i tabelledning med bra målskillnad innan uppehållet. Därefter har det blivit tre raka förluster på bortaplan. Som konsekvens av detta har laget halkat ner till 5e plats i tabellen med endast ett plusmål kvar av de tolv man hade innan uppehållet. Förlusten mot Djurgården är största orsaken till att målskillnadssiffrorna sjönk som en blykula i ett vattenfyllt badkar. 7-0 vann stockholmarna med. Kändes inge vidare. Men de ä bara att bita ihop och komma igen!

Imorrn bli de match hemma i Swedbank Arena mot Skellefteå. Hoppas att hyllandet av Werner som sker innan matchen ska få en positiv inverkan på hela laget så att de går in å kör stenhårt! Att viktiga lirare som Sundström och Zuccarello Aasen är skadade gör det inte lättare men en seger, och gärna en rejäl sådan, skulle vara passande som hyllning till Wernblom.
Förhoppningsvis så kommer iaf Per Hållberg och Andreas Salomonsson att kunna spela. Inge roligt när de ä en massa skador. Yetman har kommit tillbaka i laget och gjorde debut i matchen mot Djurgården. Kanske tar det ett tag att komma in i saker och ting men han har än inte mött de förhoppningar jag hade. Han gjorde dock ett snyggt mål i Karlstad mot Färjestad senast och jag hoppas att han ska visa upp sig rejält imorrn!

För mig går de inge bra heller. De här med pluggandet alltså. Jag lyckas som inte motivera mig inför alla dessa uppgifter som vi har. Det är riktigt intressant och det är bra böcker som vi läser. Det är till och med roligt att lära sig lite grekiska trots att jag är urkass redan på svensk grammatik. [ När redan de svenska "grammatik-orden" är 'rena grekiskan' för mig. Förstår du då hur det blir när man med dessa ord förklarar den grekiska grammatiken som verkar ännu tjorvigare. ;P "Kajko" är ett bra ord. ; ) ]
Men trots att det mesta är roligt och intressant så lyckas jag på nåt sätt inte motivera mig riktigt till allt detta skrivande.
What to do? De kommer väl de med kanske. Ska försöka tagga mig även om jag just nu inte direkt är "in the zone". ; ) Vill du så be gärna en bön för mig till vår verksamma och kärleksfulla Gud.

Sköt om er vänner!

9 kommentarer:

maria andersson sa...

MoDo kan man inte ha på sin plussida Stephan. Det vet du väl? :P

märta sa...

Fortsätt kämpa på med plugget, inga tvivel på att det kommer gå bra det här. Jag är inte till nån hjälp med nån grekiska - men jag kan givetvis be för dig!

Unknown sa...

Klart det kommer att gå bra med plugget! Men för att det ska gå bra måste man ju lägga ner lite tid på det oxå...=) Självklart ska jag be för dig, ditt plugg men framför allt ska jag lägga ner lite bönetid för din motivation.

Märta sa...

VAD hände med din uppdatering?! Kom igeeeen! När jag sitter här på jobbet utan nåt att göra förväntar jag mig någon slags underhållning emellanåt. Men det enda som bjuds på är ett gammalt gammalt inlägg om SPORT. Be-svi-ken.

Märta sa...

Skam.

Anonym sa...

nej men va roligt att du bloggar, de visste jag inte. Man lär sig något nytt varje dag:). Hoppas du hare bra!

Wildärtan sa...

MEN SKRIV NÅNTING STEPHAAAAAAAAAAAAAAN!!!

Ida sa...

Jag instämmer med "Märta" och "Wildärtan" skriv nå roligt broder! =)

Wildärtan sa...

Du har nåt som väntar i min blogg, serru!