lördag 15 november 2008

Paus

Tänkte jag skulle ta en paus i pluggandet och skriva ett inlägg på bloggen. Vilket nu är ett tag sen jag gjorde.

Har varit seg både igår och idag. Bara å bita ihop å ge järnet! ;P

I början av dagen spenderade jag lite tid på Pingstkyrkan och städade upp lite inför byggandet av det nya köket och cafét. Bar bla lite betongstycken från nerrivna väggar och annat bråte samt rev loss mattan från golven i rummen som ska bli kök, diskutrymme och förråd m.m. Svettigt värre blev de som vanligt då jag anstränger mig det minsta. Ingun skratta åt hur blöt ja va. :P Skönt att simma några längder på centralbadet och duscha av sig efteråt. Och lunchen på Fugu (thaibuffé med glass till efterrätt) satt som ett smäck! ; )

Nu sitt ja på PTS å plugga, vilket ja även gjorde igår. Båda gångerna med Pontus. Roligare å sitta två än själv. [PTS - Pingstförsamlingarnas Teologiska Seminarium]
Jobbar på en interpretation som ska va opponenten tillhanda på tisdag morgon. Ska nog lösa sig. Utöver de ha ja 3 böcker att läsa, varav två ska göras en hemtenta på och en ska recenseras, och en salstenta i grekiska att göra innan kursen [Fördjupningskurs i Nya Testamentet] kan anses avklarad. Förutom plugget ska lägenheten jag nu bor i vara utstädad den 28e nov då det kommer folk från ap-fastigheter för att inspektera den. Ska nog lösa sig de med. :P

Efter pluggandet igår så blev jag hembjuden till Pontus och Frida på middag. Tack för det. Det var gott! =) Därefter så såg jag bio med Märta och MT. "Pineapple express".
Tror att de fick skämmas lite såsom ja skratta åt den där rullen! hehe. ;P
Va lite sådär lagomt trött vilket förstås inte gjorde det svårare att skratta och jag kunde inte hålla mig. =) Vet inte riktigt hur ja ska beskriva den. En knäpp och hysterisk film med högt tempo.

Har börjat kolla på Julia Nunes på youtube lite. Pontus kolla på en video av henne igår och jag tyckte hon va så skön så ja har nu sett en del av hennes alster. Hon är riktigt duktig och sätter ofta ett leende på läpparna på en.
Lägger upp ett smakprov här:



De få nog vara det enda för idag. Nu ska ja försöka skriva lite till på interpretationen och sen bär de av hem till lägenheten och sängen.

Hade nice!

2 kommentarer:

Ida sa...

haha, ja man ska aldrig sluta förvånas :P spec inte när det gäller mig ^^ här länkar jag till min bilddagbok, dock inte världs mycke bilder men ^^ hihi http://idabulan92.bilddagboken.se/p/main.html?
kram

Wildärtan sa...

Julia är ju riktigt bra och rolig - vars fick du tag på henne??

Tack snälla du för kommentaren *blåser upp mitt ego:-s* Nooo, det gör det inte, jag blir lite glad bara!
Kjaaaam!