söndag 2 november 2008

Gammalt blogg - värsta egenskap

Värsta egenskap: Min velighet! =/

Velar hit och dit i så väl små som stora beslut. Att vara analytisk och reflekterande, att tänka efter lite innan man handlar kan nog ofta, om inte alltid, va bra. Men min velighet övergår ibland (för att inte säga ofta) all analys, reflektion och eftertanke och jag hamnar i ett av livets alla diken.
Suck, hade till och med stora problem att bestämma mig för vilken adress jag skulle ha till min blogg juh!
Tillslut blev det dock det smeknamn som Josef Ärlebrandt nämnde mig vid när jag som liten gick ner till granngården och ville leka med den 7år äldre 3-meningen.
Till saken hör att jag hade en förkärlek till kolsyrade drycker, i synnerhet sockerdricka, och vid den tiden inte kunde uttala bokstaven "r" riktigt, utan jag sa jätt och slätt "j" (Josef spelade med och använde samma uttal).

"Åh nej, nu kommer Stajkestefan! Å han ha djucki stajkedjicka!"

Det var nämligen så att när jag druckit min stajke-djicka blev jag mycke stajkaje än vanligt - jag blev Stajkestefan!
Undra om jag kanske hade sett för mycket bamse men i brist på dunderhonung hittade mitt eget dundermedel?!
Med lite anpassning till nuvarande stavning på mitt namn så blev adressen nu alltså stajkestephan.blogg.se
Tänk... att adressen till en blogg kan ha en historia bakom sig? =)

Ps. Ser ni mig dricka sockerdricka nån gång så passa er noga så ja inte brottar ner er! Ds

Inga kommentarer: