söndag 9 november 2008

MoDo

Det är inte bara jag som vinner. :P

Det har gått ganska bra för Modo de senaste matcherna och även de får njuta av att vinna. =) Matchen mot Rögle var det dock synd att dom inte fick med sig 3p ifrån. Hade suttit bra nu när de är så jämnt i serien och de hade förstås känts skönt att ha lite marginal i tabelltoppen innan uppehållet som nu är. LHC och Skellefteå har ju en match mindre spelad och ligger på samma poäng respektive en efter så ledningen är inte på ngt sätt säker. Dessutom så har Modo 3 bortamatcher på raken efter uppehållet, med början på tisdag mot Djurgården, så det blir inte lätt att hänga kvar i toppen.

Krizan och Zajkowski har skött sig bra i buren och jag hoppas att detta fortsätter. Brukar säga att laget byggs bakifrån och en bra målvakt är verkligen a och o för att resten av laget ska känna sig trygg och kunna spela sitt spel.
Får hoppas oxå att kedjan me Sundström, Skröder och Zuccarello Aasen fortsätter att producera så bra som dom gjort och visar vägen för de övriga spelarna.

Elitserien är riktigt jämn och spännande och vill man ligga på topp får man verkligen kämpa. Vilket är precis som de ska va tycker jag. Det är mycket roligare at vinna en jämn kamp än att vinna överlägset. En kämpaseger är större än en promenadseger! ;P
Blir roligt att se hur det går i serien nu efter uppehållet.

Hade tänkt skriva om det här tidigare men det har inte blivit av. Nu blev de dock gjort och jag hoppas komma mig för att snubbla upp fler inlägg av det här slaget. Känner att det är alldeles för lite sport i mitt liv just nu och om jag har ambitionen att skriva ett inlägg om det här i bloggen då och då kanske de bidrar till att jag lyckas avsätta mer tid för detta viktiga ämne. ;P

THE HEART OF HOCKEY

Inga kommentarer: