söndag 2 november 2008

Gammalt blogg - sångresa till Luleå

Efter att vi fått en förfrågan från bror min, Samuel, som är ungdomspastor uppe i Luleå, om att komma och sjunga hade jag i lördags förmånen att få följa med dit för att på kvällen ha konsert med StorumanGospel på Pingstkyrkan och för att dagen efter, på samma kyrka, sjunga med kören Creo på förmiddagsmötet. Jag säger förmån för det var precis vad det var, underbart att få vara med! Det är ett härligt gäng som dessa körer utgörs av, i vilkas sällskap jag trivs otroligt bra, och vi har riktigt roligt tillsammans.
Lördagskvällen var verkligen nåt extra tycker jag och jag tror att jag får medhåll från resten av kören också. Visst, musikaliskt var det bra, det brukar det vara =), med otroligt kompetent komp och duktiga sångare, och den fina akustiken i kyrkan gjorde det abslout inte sämre, men det största var den Gudsnärvaro som vi nog alla kände. Vi önskar att som kör få nå ut med budskapet om Jesus genom det vi gör och vill, på ett tydligt sätt i sång & musik och med hjälp av personliga vittnesbörd, sätta honom i fokus. Med ödmjuka hjärtan kändes det otroligt skönt, och det rörde mig själv till tårar, när en av åhörarna kom upp i slutet och vittnade för oss om att det var precis så det hade känts, att Jesus var i fokus! Hon sa att det syntes på oss vem det är vi ärar och upphöjer och att vi skulle fortsätta i samma anda.
Som Robert sa, och fick medhåll i av mig och andra: "hä gick rakt in i hjärte". Vilken uppmuntran!
En underbar kväll som sagt! =)

Då nästan alla som är med i Creo (ja faktiskt alla som kunde vara med den här gången) också är med i StorumanGospel passade det bra att helt enkelt sova över och göra en "dubbel". Efter en god natts sömn i sovsäck på en skön madrass var det alltså dags för oss att medverka på förmiddagsmötet och en dusch, frukost, kaffekopp, uppsjungning, nån halstablett och lite vatten senare hoppades man järnet på att morgonrösten skulle vara ett minne blott. =) Vi var tyvärr, pga sjukdom och annat, decimerade till endast halv styrka (6pers) och utan bas, men även om vi nog alla hade känt lite oro inför hur det skulle gå så gick det ändå bra. Och självklart är det, även i den här kören, Jesus som står i fokus och inte först och främst den musikaliska prestationen.

Skön känsla för övrigt att sova över på kyrkan och istället för att "bara" fara fram och tillbaka göra en lite större grej av resan. Mer sånt! ..Förstår dig Edward när du skrev om din resa med Joybells.
Sammanfattningsvis har det varit en otroligt bra helg med andra ord! =)

Inga kommentarer: