onsdag 5 november 2008

Häpps!

Sparka visst upp tre nya inlägg bara så där. ;P
Å mycke nostalgi blev de för min del. =)

Hej bara va de finns mycke folk som blogga och därmed en hel del text å läsa! :P
Nu efter att ha försökt uppdatera mig lite i mina vänners bloggande och presidentvalet i USA tänkte jag att jag ska smida medan järnet ä varmt å skriva ytterligare ett inlägg.

Såg nämligen att Maine hade utmanat mig för ett tag sen på min gamla blogg så här kommer mitt svar:[rackarns va produktiv ja känn mä! ;P]

Utmaningens regler är som följer:
* Länka den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg. (klarrt å betarrt)
* Berätta 7 saker om dig själv, både alldagliga och knäppa. (på väg)
* Utmana 7 st i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem. (hmmm)
* Låt dem få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar i deras blogg. (ska)

1) Jag har köpt en ny mobil!!! (ngt som det senare kommer ett helt inlägg om skulle ja tro ;) ) Hej bara va folk verkar ha blivit nöjda över just detta. :P
Min 6år gamla Nokia 3510 ville bestämma själv när var och hur den skulle ta emot laddning - typ - så de blev dags å äntligen göra slag i saken. Blev en C905. Hittills riktigt nöjd.

2) Skulle vilja falla så där pladask nån gång. ;P hehe

3) Vet att ja skrev de förra gången ja blev utmanad men de ä värt att nämna igen, dock med en smärre uppdatering.
Jag gillar att äta bullar med ketchup på! =) Den utlovade uppdateringen består i att jag på senare tid (för inte mer än kanske några veckor sen) har upptäckt att het chilisås ala Felix funkar i princip ännu bättre! :P

4) Har missat älgjakten två år i rad pga skolan... skandal! =/ Detta år va ja dock på skolresa till Israel och ä de nåt som skulle vara okej som "grejattgöraiställetförälgjakten" så ä de väl typ nåt sånt. ;P
De va riktigt nice faktiskt! Kanske skriver lite om den med nån gång då det "faller på". =)

5) Jag har vid ett tillfälle suttit 38h i sträck på en och samma stol! Jepp... med "i sträck" menar jag helt utan att lämna stolen. Det var en tävling och vi fick inte ens gå på toa för då skulle man förlora. :P Alla vann, ingen vann.

6) Kan tydligen låta lite som en trumpet när jag pys ut nå ljud ur mun på nå sätt. =)

7) Har typ världens bästa familj, släkt å vänner! ;P Allvarligt. Har privilegiet att ha helt underbara människor i min närhet och vänskapskrets. Gud Välsigne Er!

Finns lite fler saker man skulle kunna skriva men de får jag väl spara utifall de kanske sku komma en till utmaning nån gång i framtiden. Men vilka ska jag utmana då? Känns som om de flesta har gjort de här å då kanske man int ä så sugen på en till?
Jajja, here we go. De utvalda blir:
Edward - en barndomskompis och god vän.
Min kompis Johanna och hennes polare (har en blogg tillsammans men kan ju ge varsitt svar. Räknas dock som en =) )
Märta - en av mina goda vänner här i Uppsala.
Erika - ytterligare en god vän härifrån Uppsala.
Stefan - kompis från storuman och legend.
Ida - en av ungdomarna i kyrkan i Storuman som tydligen adopterat mig som bror. Vikke privilegium! =) Tyv ganska inaktiv i sitt bloggande men vi se väl om hon svara.
Anna - nån jag snubblade över när ja kom på att ja kunde leta efter vänners okända bloggar via vänners redan kända bloggar. ;) Hon hade skrivit ett smyg-kul inlägg som ja kommenterade å då passa ja på å utmana.

Så där ja. De va sju. Å nu kan ja ju nån gång ägna lite tid åt att jogga runt å kolla efter fler okända bloggar av kända människor. =) Såg nämligen att märta hade länkat till några namn ja kände igen.
Nu ska ja dock smyga förbi å lämna lite kommentarer så att folk vet om att dom ha blivi utmanade å de här blir avslutat.

Hade nice!

4 kommentarer:

märta sa...

Där ser man! Nu måste man komma på sju intressanta saker om sig själv alltså.. Lycka till, till mig!

Bion fredag?

märta sa...

sjukt kul att du utmanat anna bara sådär! blev rätt paff när hon började prata om nån kompis till mig som kommenterat på hennes kontakannons! haha..

Erika sa...

Hmm..jag passar nog! blev alldels för invecklat för lilla mig! he,he!!

Ida sa...

haru pröva ketchup på pizza nån ggn? det är faktiskt ganska gott =) sen ska jag väl se om jag lyckas ta tag i din utmaning här framöver någon ggn :) väldigt intressant blogg förresten, och nu har jag även börjat skriva lite smått i min :)

hade bäst! kram