tisdag 11 november 2008

Those were the days

Man kanske idealiserar sin barndom. Men oj va roligt de va! ;P Va bra man hade de. Kanske var det att man hade mindre ansvar då. Inte så att jag inte vill ta ansvar. Men det kan vara betungande. Jag vill minnas min barndom som så bekymmersfri. Det kanske är det som gör det. Man hade mycket mindre bekymmer. Eller ska man kanske formulera det: De bekymmer man hade var av ett lättare slag. (?)
Jag har det ju oförskämt bra nu med, det är inte det. Men min barndom var bara så...
så "jackajns bja"! ;P

Varför skriver jag nu om min barndom?
Jo det är nämligen så att en kompis till mig tyckte att det vore bra om det kom upp lite kort på mig från då jag va liten. Hon tyckte att det saknades i ett av mina första inlägg om stajkestephan och efterlyste det därför. [läs om stajkestephan och hans äj (r) här]

Därför kommer det nu två kort här som jag hoppas att Ingun ska bli nöjd med.
Mer kort finns på lager men de sparar jag ett tag till.




Glömde fråga min far som skickade korten när detta var taget men jag tycker mig se 4 ljus i tårtan och antar iskallt att det handlar om min 4års dag. :P
Det måste i så fall betyda att det, vid tillfället då kortet är taget, är ungefär, va kan de va, 7-8 mån kvar tills jag mirakulöst kommer oskadd ifrån en olycka som kunde fått en helt annan utgång. [läs om detta som en parentes i det här inlägget]
Körde mot vägen nerför våran uppfart till huset. Det gick fort och jag ville kolla hur det såg ut när gruset sprutade kring bakdäcken. (tänk att jag minns det så väl) När jag åter tittade framåt var det för sent. Jag var snart vid vägen och på den kom en bil körandes. Det small och jag fick tydligen en flygtur då jag ska ha legat avsvimmad på andra sidan ett dike en bit bort. Vet inte exakt hur långt jag flög men nog handlar det om några meter. Minns fram till att jag såg bilen och efter det är nästa minnesbild från att jag låg på golvet inne i huset, omhändertagen av mor och far.
Det enda jag fick, om jag minns rätt, var ett litet märke i pannan. Skyddsänglar är inte bara ett påhitt. =) Tack gode Gud för att jag lever och mår bra!

Soffan i bakgrunden har min käre far för övrigt sovit många timmar på. :P





Varför blundar jag? Blixten kanske. Har ingen aning om när detta kortet tagits men jag tror faktiskt att jag minns skjortan jag har på mig. ;P

Så där ja. Två kort upplagda. Nöjer mig som sagt med det tills vidare.

Hade toknice och sköt om er!

1 kommentar:

Wildärtan sa...

Åh sså ssöt du ä då! :-D
Läcker template! Är det stora barris?? ;-)